Lietuvos kūrėjai

Pokalbiai – „Atsikeli ir varai“ įkūrėja Aušra

By  | 

atsikeli ir varai ausra

Nuotrauka – Mindaugas Kiznis Randomgraphy

Koks lietuviškos mados ženklas jums iškyla prieš akis, kai išgirstate šiuos epitetus: šmaikštus pavadinimas, arklys, kuprinės ir batai, be kurių sunkiai įsivaizduojame savo išvykas į muzikos festivalius, patogūs kasdieniniai drabužiai? Taip, jūs esate visiškai teisūs, mes kalbame apie „Atsikeli ir varai“! Įsitaisykite patogiai ir leiskite jums pristatyti mūsų pokalbį su „Atsikeli ir varai“ kūrėja Aušra.

  • Papasakokite šiek tiek apie „Atsikeli ir varai“ prekinį ženklą bei apie kūrėjus, kurie slepiasi už šio pavadinimo.

Šis prekinis ženklas sukurtas buvo 2012 metų birželį. Jį sukurti pastūmėjo noras gaminti kasdieninius drabužius, kurie būtų kokybiški ir patogūs tiek darbe, tiek po darbo. Iš pradžių drabužiai buvo visiškai minimalistiniai, vienspalviai, be logotipų ir piešinių. Dabar ant drabužių atsirado arklys, nes arklio įsinorėjo vis daugiau klientų, kurie atsikelia ir varo.(šypsosi – aut.pastaba) Už prekės ženklo slepiasi viso ko kūrėja Aušra Šeduikytė ir nesenai prisijungusi asistentė Greta Aleno. Visos kolekcijos yra gaminamos Lietuvoje. Mūsų batai, taipogi, yra gaminami rankomis Lietuvoje. „Atsikeli ir varai“ turi ir savo darbo kabinetą – studiją/showroomą. Jame vyksta kasdieniai darbai, klientai visuomet gali atvykti pasimatuoti, įsigyti rūbų ar daiktų, atsiimti internetu įsigytas prekes.

  • Kaip gimė šio originalaus pavadinimo idėja bei ką ji simbolizuoja?

Simbolizuoja kiekvieno mūsų intensyvią kasdienybę, kuri prasideda anksti ryte, kai šoki iš lovos ir bėgi daryti daugybės dalykų. Arklys čia – darbinis gyvūnas. (šypsosi – aut.pastaba) Suprantama, kad šūkio ir simbolio nereikėtų suprasti visiškai tiesiogiai. Tikim, jog arklį dėvi žmonės, kurie turi humoro jausmą ir moka pasijuokti iš savo besaikio darboholizmo.

atsikeli ir varai

Nuotrauka – Rusne Pazdraizdyte Photography

  • Papasakokie šiek tiek apie „Atsikeli ir varai“ drabužius bei kokiems žmonėms jie yra skirti?

Drabužiai yra funkcionalūs, demisezoniniai, šaltų spalvų (“lietuviški”). Dauguma modelių pasiūti iš trikotažo – 100% medvilnė, natūrali, maloni medžiaga. Pats dizainas – gana minimalistinis, vyrauja gatvės/klasikinio/sportinio stiliaus mišinys. Kuriami taip, jog prie jų nebereiktų derinti aksesuarų, kad galėtum tik atsikelt, apsirengt ir eit. Tikiu, kad taip mažėja rizika perkrauti save nereikalingomis bei neskoningomis detalėmis. Taigi, drabužius ir mėgsta tie, kurie mėgsta dizainerės kuriamą stilių, drabužio dizainą ir tie, kuriems patinka pati idėja.

  • Kas jus inspiruoja kūrybai, kur ieškote įkvėpimo?

Gatvė ir jos veikėjai – ofisų darbuotojai, valkatos. Mėgstu įsiklausyt į tai, ką kalba žmonės, ko jie nori, kas jiems trukdo, kaip jie derina dalykus. Taipogi, filmai, serialai, Berlynas, parodos.

  • Savo kolekcijoje turite ir drabužių, skirtų vyrams. Ar ir vyrus domina Lietuvos kūrėjai?

Taip, domina. Vyrai nori dar daugiau, vien džemperių ir marškinėlių jiems yra per mažai. Mano klientai nuolat pasiskundžia, kad mažai kuriama vyrams, o viskas – tik moterims. Lietuvoje vyrai tikrai stilingi, bet nori ne tik išskirtinių (brendinių), bet ir praktiškų drabužių ir aksesuarų. Jiems labai svarbu kokybė, funkcionalumas. Iš tikrųjų, labai džiaugiamės, kad turime vyrų klientų, nes su jais kartais daug paprasčiau.(šypsosi – aut.pastaba)

  • Ar pastebėjote, kad lietuviai vis dažniau renkasi lietuviškus mados ženklus? Kaip manote, kodėl taip nutiko?

Renkasi, nes atsiranda vis daugiau prekinių ženklų. Seniau jų nebuvo, todėl ir nesirinko, rinkosi „Zarą“ ir tai yra normalu. Apskritai, šita mados rinkos dalis (prekiniai ženklai) atsirado tik prieš kokius 4 metus, tad vartotojui tai vis dar yra nauja niša. Žinoma, nereikia pamiršti, kad lietuviui malonu dėvėti Lietuvoje sukurtus ir pagamintus drabužius ar aksesuarus. Daugeliui yra malonu palaikyti bei paskatinti vientinius kūrėjus, draugus.

atsikeli ir varai3

Nuotrauka – Rusne Pazdraizdyte Photography

  • Kas jums jūsų veikloje teikia daugiausiai džiaugsmo?

Daugiausiai džiaugsmo teikia kliento feedbackas. Kai kuri kolekciją, modelį, detalę, labai jaudiniesi, ar patiks, ar supras, ar norės. Daug ir sunkiai dirbi, kartais net nesuvokdamas, kokių galų savęs tiek įdedi. Stengiesi neskaičiuot, nematuot, tiesiog, sieki gero rezulatato t.y. to viduriuko, kad ir pačiam būtų labai malonu, bet ir kad būtų perkama. Kai klientas sugrižta ir pasako:“Wow, kaip nerealu, nenoriu šitos suknelės net nusirengti, parodykit, ką čia turit daugiau”, tada supranti, kad balansavimas pasiteisino. Tai ir teikia didžiausią malonumą.

  • Kas iš naujosios „Atsikeli ir varai“ kolekcijos ir must have šiai vasarai?

Kaip ir kiekvieną sezoną – polo suknelės, naujosios suknelės su stačiomis apykaklėmis. Kuprinės, be kurių jau daugelis sunkiai įsivaizduoja išvykas, festivalius.

  • Kokie yra “Atsikeli ir varai” ateities planai bei svajonės?

Tikimės, kad vis dar jausime palaikymą ir turėsime jėgų varyti į priekį.

  • Kur mes galime jus rasti?

Ką tik pradėjo veikti mūsų nauja internetinė svetainė (www.atsikeliirvarai.lt). Visuomet jūsų laukiame mūsų darbo kabinete A. Jakšto g. 9 – 129, Vilniuje. Taip pat, prekiaujame įvariuose butikuose.

Ačiū už pokalbį.

“Atsikeli ir varai” gaminius galite apžiūrėti – www.atsikeliirvarai.lt

Leave a Reply

El. pašto adresas nebus skelbiamas.