Renginiai

Monė kūrybos įkvėptoje M. Petruškevičiaus augalų instaliacijoje vonios praustuvai tapo skulptūromis

By  | 

Pasauliui truputį stabtelėjus atsiranda vis daugiau laiko atsigręžti į save ir mus supančią aplinką. Naujų potyrių tenka ieškoti ne kelionėse po svečias šalis, o kitur, pavyzdžiui, mene. Inspiruotas istorinės, nuo 1748 m. veikiančios, keramikos gamybos kompanijos „Villeroy & Boch“, dekoratorius Mantas Petruškevičius sukūrė augalų instaliaciją menininko Klodo Monė sodo tematika, kviečiančią atrasti naują santykį su meno apraiškomis mūsų kasdienybėje.

„Ar įtartumėte, kad vonios ritualas gali būti ne tik atpalaiduojantis, bet ir įkvepiantis naujiems pojūčiams bei potyriams. Klausite, kaip? O jeigu įprasti šiuolaikiniai vonios dizaino atributai jūsų mintis nukeltų į Prancūzijos Živerni miestelį – ten, kur kasmet su dideliu entuziazmu pasikrauti estetikos pliūpsnio keliauja daugiau per pusė milijono lankytojų iš viso pasaulio? Kurdamas šią instaliaciją ir kviečiu apsilankyti būtent ten, nes ši vietovė garsėja žinomo impresionisto Klodo Monė sodais. Didis prancūzų tapytojas jautė aistrą sodininkystei, domėjosi augalų kryžminimu, rinko egzotiškas augalų rūšis ir veisė naujas – kūrė sodą lyg meno kūrinį.  Kita vertus, anuomet tai buvo savotiškas pabėgimas nuo dramatiško laikmečio: sodas tapo ramybės oaze, kurioje menininko mintys nukrypdavo nuo Pirmojo pasaulinio karo realybės ir išgyvenimų“, – pasakoja M. Petruškevičius.

Teatrališką Monė sodo atmosferą M.Petruškevičius su daugiau nei dešimties asmenų komanda atkūrė meninėje fotosesijoje. Įkvėptas vėlyvųjų dailininko darbų, tarp jų ir šedevro „Vandens lelijos“, iš gyvų gėlių ir modernaus dizaino praustuvų jis sukomponavo oazes, nukeliančias į ryškiaspalvę ir rudenišką garsaus tapytojo aplinką. Saulėgrąžos, tulpės, rožės, bijūnai, gebenės – erdvės nusidažė visomis įmanomomis žydinčios augalijos spalvomis: „Živerni sodai – vieni gražiausių pasaulyje. Šiam kūrybiniam projektui inspiravo impresionisto sode bei tapybos darbuose vyraujančios žydinčių augalų spalvos. Prancūziškas sodas, prancūzų meno pajautimas – visa susilieja į šią kūrybinę interpretaciją.“

Prestižiniu „RedDot“ apdovanojimu įvertinti „Collaro“ kolekcijos praustuvai šiame kūrybiniame projekte atsiskleidė tarsi funkcionalios skulptūros, galinčios papuošti meninę instaliaciją, o taip pat – ir kiekvieną vonios kambarį. Fotosesijoje išryškėjo stilistinė šių gaminių dizaino stiprybė: grakščių, aptakių ir griežtų linijų harmonija, siauros briaunos, gaminių dizainui suteikiančios ypatingos elegancijos. Skulptūriški stačiakampiai, kvadratiniai, apvalūs ar ovalios formos praustuvų modeliai prisitaiko prie esamo interjero arba sukuria naują vonios charakterį visiems dekoro stiliams – nuo klasikos iki moderno, nuo minimalizmo iki elegancijos.

„Villeroy & Boch“ rinkodaros atstovė Aleksandra Viršulo tikina, kad meninės kolaboracijos – vienos svarbiausių 272 metus skaičiuojančios kompanijos puoselėjamų vertybių. Eugene Boch, draugavusi su tapytoju Vincentu van Gogu, buvo meniškos sielos asmenybė, kaip ir kiti susivienijusio dviejų šeimų verslo nariai, kurių gyvenime menas visuomet užėmė išskirtinę vietą: „Tais laikais provokuojančios reklamos, pristatymai su žymiais pasaulio fotografais ir meninės inspiracijos visuomet puošė šios įmonės istoriją. Bendradarbiavimas su Mantu Petruškevičiumi įrodo, kad talento, istorijos ir kokybiško gaminio sąjunga atskleidžia kitokį požiūrį ir emociją į šiuolaikinio dizaino praustuvą, kuris gali tapti pagrindiniu akcentu jūsų svajonių vonioje. Klodo Monė Živerni sodo augalai įkvėpė ir vieną šios kompanijos stalo indų kolekciją, pavadinimu „Mariefleur“.“

Nuotraukos – Darius Jakubauskas

Leave a Reply

El. pašto adresas nebus skelbiamas.