Kasmetinė Tokijaus tarptautiniame parodų centre „Tokyo Big Sight“ vykstanti paroda „Design Tokyo“ į Japoniją pritraukia mados, interjero bei išskirtinių dizaino naujovių entuziastus iš viso pasaulio. Šiemetinė paroda buvo ypač laukiama ir keletui Lietuvos dizaino industrijoje jau puikiai pažįstamų vardų. Lietuviškos mados, meno, interjero bei grožio srityse pripažinti prekės ženklai susipažino su ypač plačia Japonijos rinka, kuriai baltiškasis dizainas – patrauklus ir savitas.
Į „Design Tokyo“ šiemet išvykusi odinių rankinių prekinio ženklo „kARTu“ kūrėja Ingrida Jasinskė mini, kad dalyvavimas parodoje išties pareikalavo ypatingo pasiruošimo bei fizinių jėgų, tačiau tokia galimybė yra didelis žingsnis į priekį tiek „kARTu“, tiek visai Lietuvos dizaino industrijai. „Pasaulio mastu esame tikrai labai nedidelė šalis, o tuo labiau nedidelis prekės ženklas, tačiau mūsų dizainu, kūryba bei tradicijomis domisi net Japonijoje, manau, tai didelis pasiekimas“ sako Ingrida. „Japonijoje žmonės išties turi puikų skonį, jie stilingai rengiasi, ypač vertina rankų darbą, natūralumą, išskirtinumą. Lietuviškas dizainas jiems tam tikra prasme artimas bei mėgiamas, baltiškasis minimalizmas atitinka jų gyvenimo filosofiją.“ Ingrida taip pat pabrėžia, kad japonai – paslaugūs bei labai tolerantiški, niekada neįžeistų ar neaptarinėtų kitaip atrodančio, besielgiančio. Lietuvius Japonija išties sutiko svetingai ir maloniai, japonai bei šalies svečiai entuziastingai domėjosi dizainerių kūryba, inspiracijomis bei faktais apie Lietuvą ir jos tradicijas.
Kūrėjus iš Lietuvos taip pat džiugina, kad mūsų šalies kūryba Japonijoje vertinama ne tik dėl unikalaus dizaino bet ir dėl pasitikėjimo kokybe. „Japonijoje esame sutinkami svetingai, lietuviškas produktas jiems asocijuojasi su kokybe, tai ypač malonu girdėti“ sako Ingrida.
Lietuvių dizainerių darbai japonams suteikia išskirtinumo jausmą, jų Azijos šalyse kolkas nėra daug, taigi parodos lankytojai ypač džiaugėsi galimybe įsigyti unikalius, dar nedaugeliui pažįstamus drabužius, aksesuarus, grožio priemones ar interjero detales.
„Design Tokyo“ parodos mastą išties sunku įsivaizduoti, tai tūkstančiai kūrėjų kurių darbai priskirti į tam tikras kategorijas ir pristatomi vienoje ar kitoje didžiulio „Tokyo Big Sight“ parodų centro erdvėje. „Nuogąstavimas būti nepastebėtam buvo, manau jis natūralus, ypač kai žinai kokio dydžio šis renginys. Tačiau galiu patvirtinti – negailint laiko bei jėgų pasiruošti bei tikint tuo, ką darai paroda tikrai yra įkvepianti eiti į priekį, naudinga tiek mažesniam, tiek didesniam prekės ženklui. Japonai mus sutiko šiltai ir nuoširdžiai domėjosi mūsų kūryba bei Lietuva, tai nuteikė ypač pozityviai“.
Bediskutuojant apie parodą Ingrida paminėjo ir keletą įdomių faktų apie Tokiją, unikalią japonų kultūrą bei įpročius. „Tokijus yra vienas iš pasaulio super miestų, jis niekada nemiega, yra pilnas dangoraižių bei žmonių masių, tačiau gatvėse čia nėra didmiesčiams būdingo chaoso, gana ramu ir tylu, tai man buvo labai neįprasta. Netgi gyvendami tokio didmiesčio ritmu japonai sugeba atrasti savitą harmoniją“. Tokijus išties įspūdingas miestas, tačiau Ingridą nuliūdino jo užterštumas, nors gatvės labai tvarkingos ir niekur nerasi besimėtančių šiukšlių, tačiau per nuolatinį smogą ten ne kiekvieną dieną gali pamatyti dangų ar saulę. Tokijo oras permainingas, todėl beveik visi ten gyvenantys nuolat nešiojasi skėčius – nuo saulės arba lietaus. Japonų kultūrai įprastas nusilenkimas vis dar būdingas daugeliui nepriklausomai nuo amžiaus. „Japonai lankstosi tiek pasisveikindami tiek atsisveikindami. Atsisveikinant nusilenkti gali net ir 10 kartų, čia tai natūralu“. Keliaudama po įvairias pasaulio šalis Ingrida ypač mėgsta išbandyti autentiškas jų virtuves, tačiau Japonijoje gaminamas maistas sugebėjo ypač maloniai nustebinti. „Maistas Japonijoje tobulas. Viskas paruošta nepriekaištingai. Grįžti ten norėčiau jau vien dėl autentiškų patiekalų įvairovės“.
Iš „Design Tokyo“ grįžę lietuvių dizaineriai minėjo pasisėmę išskirtinės patirties, įspūdžių, geriausių emocijų bei naudingų kontaktų ateities bendradarbiavimui su tikslu vystyti kūrybišką, verslią, pasaulyje atpažįstamą Lietuvos dizaino rinką.
Fotografas – Karolis Kveselis