Visada yra smalsu ir idomu sužinoti, kokie žmonės ir kokios istorijos slepiasi už mūsų nešiojamų bei mėgstamų aksesuarų. Atrodo, kad „susipažinę“ su jų kūrėjais, mes iš naujo atrandame, prisijaukiname ir dar labiau pamilstame mūsų kasdienius daiktus, kurie mums tampa dar brangesni.
Ypatingai džiaugiamės, turėdami galimybę pakalbinti Alexa Jay rankinių kūrėją Indrę, kuri sutiko mums papasakoti apie šių rankinių istoriją, kūrybinius užkulisius, savo planus bei svajones. Malonaus skaitymo!
- Indre, papasakokite šiek tiek apie save. Ar visada žavėjotės menais, ar nuo mažens žinojote, kad norite kurti, o galbūt ši idėja gimė visai netikėtai?
Gimiau ir užaugau Klaipėdoje, tačiau jau dešimtmetį gyvenu Londone. Nuo pat mažens buvau linkusi į menus: lankiau muzikos mokyklą ir šokių grupę, dainavau ir grojau įvairiais instrumentais. Turėjau lakią vaizduotę ir per kitas pamokas dažnai negalėdavau susikaupti, o pažymių knygelėje dažniausia mokytojų pastaba buvo „Indrė gaudo varnas“. Laisvalaikiu kurdavau papuošalus, o susiradusi senus drabužius perkurdavau į madingesnius. Vis dar prisimenu istoriją, kai su draugu nusipirkome namus Londone, radau nutrintą senovinį stalą su kėdėmis ir pati, savo rankomis, juos restauravo. Užtrukau dvi savaites, bet modernus spalvotas „shabby chic“ iki šiol yra vienas mėgstamiausių baldų mūsų namuose.
- Kaip ir kada gimė Alexa Jay rankinės? Papasakokite šiek tiek apie patį pavadinimą.
Londone dirbau žmogiškųjų išteklių srityje, nors sekėsi neblogai, greitai supratau, kad šis darbas – ne man: buvo nuobodu, trūko saviraiškos. Mane visada traukė spalvos, raštai, įdomios tekstūros. Po truputį pradėjau mokytis siūti rankines: išardžiau ne vieną rankinę, peržiūrėjau ne vieną vaizdo įrašą, perskaičiau ne vieną knygą, zyziau pagalbos visų žmonių, kurie tik nusimanė apie tai. Kai visgi nusprendžiau pradėti verslą, išėjau iš darbo ir užsirašiau į rankinukų dizaino kursus.
Kalbant apie patį pavadinimą, kai Marie Claire patvirtino, kad mano istorija bus išspausdinta kitame numeryje, turėjau mažiau nei mėnesį laiko sugalvoti pavadinimą ir sukurti internetinę parduotuvę. Prireikė ne vienos šampano taurės! Mano partneris (Aleksandr) pajuokavo kad Alex J (mano pavardės primoji raidė) skamba visai neblogai ir aš dar pridėjau ‘Alexa – visai gražus vardas’ ir tiesiog ta kombinacija prilipoJ Alexa Jay – lengva atsiminti ir ištarti, skamba elegantiškai, moteriškai ir gal netgi šiek tiek viliokiškai.
- Ar sunki buvo pati Alexos Jay pradžia? Galbūt turint gerą idėją bei ja tikint, nėra pagrindo bijoti naujų iššūkių?
Turėjau santaupų, bet jos gana greitai išgaravo. Kai kurios klaidos nepigiai kainavo. Pirmą kartą pirkdama veltinį buvau per daug naivi ir entuziastinga: įsigijau per daug spalvų ir per didelį kiekį. Negana to, pusė medžiagų atkeliavo sugadintų. Pamoką išmokau ir dabar užsakinėju atsargiau. Bet ir vėl susiduriu su naujomis pamokomis, nes dažniausiai užsakau per mažai. Paklausa vis didėja, o prekių vis pritrūksta. Kita vertus, gal tai – geras ženklas?
Nuo pat pradžių mane lydėjo sėkmė – vos po poros mėnesių nuo oficialaus „Alexa Jay“ prekės ženklo įkūrimo mano rankinės jau puikavosi žymaus parduotuvių tinklo „Anthropologie“ lentynose. Taip pat laimėjau „Marie Claire“ žurnalo organizuojamą konkursą „Inspire & Mentor“, kuris leido ne tik susipažinti su žurnalo vyriausiąja vadyba, bet ir pasimokyti iš Didžiojoje Britanijoje populiaraus parduotuvių tinklo „Donna Ida“ įkūrėjos Donnos Idos Thornton.
Mano sėkmės istorija buvo aprašyta „Marie Claire“ puslapiuose, kita vertus, tai nebuvo vien tik sėkmės reikalas. Visa tai – ir smarkaus užsispyrimo bei sunkaus darbo vaisius. Iš pradžių sulaukiau nemažai skepticizmo: viršininkė, sužinojusi mano planus, tik pavartė akimis ir pasakė, kad ilgai neištempsiu. Atsimenu, pačioje veiklos pradžioje nuėjau susitikti su moterimi, kuri buvo išdirbusi keliasdešimt metų pardavimų agentūroje. Ji pasakė, kad net neverta prasidėti su rankinėmis, nes Anglijoje visi perka tik žinomų dizainerių prekės ženklų gaminius. Bet lietuviško užsispyrimo man netrūko.
- Ar vis dar prisimenate savo pirmąją sukurtą rankinę?
Žinoma! Oranžinė su sodriai žaliomis odinėmis rankenėlėmis, pasiūta iš veltinio :). Neįprastas spalvų derinys ir medžiagos tekstūra darbe sulaukė nemažai dėmesio. Kažkas užsiminė, kad gal net turėčiau keisti profesiją… Pamenu, tik nusijuokiau, o mintyse pagalvoju, kad tai būtų visiškai beprotiška idėja. Kartu nuojauta kuždėjo, kad turėčiau toliau patyrinėti tą vidinį „spirgesį“.
- Gyvenate bei kuriate Londone. Ar britės klientės skiriasi nuo lietuvių? Ko reikalauja, ieško bei tikisi britė, pirkdama rankinę?
Britės vertina kokybę labiau nei kainą ir, žinoma, seka naujausias mados tendencijas. Tačiau klienčių pirkimo filosofija yra labai paprasta – pamačiau, patiko ir nusipirkau. Didžiausias darbas yra vardo auginimas. Kadangi Anglijoje netrūksta pasirinkimo (pilna tiek jau įsitvirtinusių pasaulinio garso prekių ženklų, tiek ir naujai atsiradusių vardų), tikrai nėra lengva išsikirti ir būti pastebėtai.
- Indre, kas kūryboje jums suteikia daugiausiai laimės bei kokie buvo įsimintiniausi momentai per visą Alexos Jay egzistavimo laikotarpį?
Buvo visokių momentų. Tikrai ne kartą susiėmusi už galvos murmėdavau „Ir ką aš sau galvojau!“, bet kiekviena sėkmė, kad ir kokia maža, labai motyvuoja. O į kitų žmonių skepticizmą tiesiog nekreipiau dėmesio…
Viskas buvo nauja, tad vargo netrūko. Mokiausi visko: nuo to, kaip įverti siūlą pramoninėje siuvimo mašinoje, iki kur ir kokią odą pirkti, kaip daryti brėžinius ir milijoną kitų techninių dalykų. O kur dar likusi verslo dalis: rinkodara, ženklodara, socialinė medija, internetinė prekyba, pardavimai, kontaktai, žiniasklaida ir t. t. Kartais jausdavausi, lyg vaikščiočiau po minų lauką – atrodė, ne taip pasakytas žodis, ne laiku išsiųsta žinutė ar neapgalvotas sprendimas, kad ir koks nesvarbus, turės nemažų pasekmių. Kartais reikia praleisti valandų valandas derinant tokias smulkmenas kaip užtrauktukų spalva, o kartais per sekundę būtina apsispręsti, ar išleisti didžiulę sumą pinigų.
Bet mano darbas yra mano pasididžiavimas, nes tai drąsiausias (arba, kaip kiti pasakė, kvailiausias) sprendimas, kokį gyvenime esu priėmusi. Be kūrybos, vienas mėgstamiausių mano darbo privalumų yra galimybė susitikti, pabendrauti ir pasimokyti iš kitų verslininkų, dizainerių, žmonių, prisiliečiančių prie šios srities: blogerių, žurnalistų, fotografų, butikų savininkų ir didelių parduotuvių tinklų pirkėjų. Padarėme nuostabią kūrybinę fotosesiją su fotografe Kristina Bondar
Buvo begalės ‘pirmų kartų’ nuo tada, kai pradėjau “Alexa Jay” ir tie momentai yra įsimintiniausi: pirma pagaminta rankinė, pirmas pardavimas, pirmas straipsnis žurnale, pirmasis blogerių įvertinimas, pirmasis susitimas su butikų ir parduotuvių savininkais ir t.t.
- Jūsų rankinės pasižymi ryškiomis bei drąsiomis spalvomis. Ar tokia esate ir jūs gyvenime? Kokiai moteriai/merginai yra skirtos naujosios kolekcijos rankinės?
Jau gyvendama Londone visai atsitiktinai pastebėjau, kad apsirengusi ryškesnių spalvų drabužiais jaučiuosi labiau pasitikinti ir drąsesnė. Nuo tada ir įsiplieskė mano meilė (o gal tai – net manija?) ryškioms, drąsioms spalvoms. Nors dabar drąsos ir pasitikėjimo savimi jau netrūksta, vis tiek eidama į susitikimus vadovaujuosi tais pačiais principais. Mano manymu, spalva – labai galingas įrankis: ji daro įtaką mūsų nuotaikai, būsenai, padeda mums išsiskirti iš pilkos minios, įkūnija žaismingumą, pasitikėjimą savimi ir džiugesį. Per daug žmonių slepiasi po niūriomis spalvomis, o sodresnių spalvų drabužius apsivelka tik atėjus vasaros sezonui. Dėl to savo vaizduotėje sukūriau žavingą moterį, kuri mėgsta eleganciją, turi puikų humoro jausmą, nebijo pasipuošti. „Alexa Jay“ mergina savo spintoje turi labai mažai blankių spalvų – ji per daug žavinga, kad slėptųsi po pilkais atspalviais :). „Flirtatiously Colourful“(„Koketiškai spalvinga“) – toks yra „Alexa Jay“ šūkis.
- Neseniai pasirodė jūsų naujoji rankinių kolekcija. Kokiomis naujienomis žadate nudžiuginti pirkėjus?
Nauja linija buvo sukurta galvojant apie vasarą, apie keliones, spontaniškus draugių susibėgimus prie kavutės, savaitgalius, beieškant nuotykių didmiestyje ar smagius vakarėlius su kokteiliais ir muzika. Tiksliau, apie tokius atvejus, kai su savimi tereikia turėti banko kortelę, telefoną ir lūpų dažus.
Rafinuota itališka oda, sodrios spalvos ir praktiškas dydis – puikus aksesuaras vasaros nuotykiams!
- Kur ieškojote įkvėpimo naujai kolekcijai? Kas jus įkvepia labiausiai?
Įkvėpimo Londone tikrai netrūksta – čia tiek daug kultūros ir meno. Du kartus per metus lankausi odos mugėje (Trade Show) Italijoje. Turiu prisipažinti, kad ši vieta – tikras rojus visiems, kurie dirba rankinių, batų ar papuošalų dizainio pasaulyje. Apžiūriu ir apčiupinėju šimtus skirtingų odos mėginių, ir taip, su kiekvienu apžūrėjimu, gimsta šimtai dizaino idėjų. Vėliau visos idėjos yra perkeliamos ant popieriaus lapo, prasideda skirtingų brėžinių bandymai, spalvų derinimai bei gaminami pirmieji pavyzdžiai.
- Atskleiskite kūrybinės virtuvės paslaptis: kaip vyksta kūrybinis procesas, fotosesijos?
Mano žodyne „einu dirbti“ yra pakeistas į „einu žaisti“. Man labai patinka pradinė kūrybos stadija, kai gimsta idėjos ir, žinoma, galutinė, kai pirmą kartą pamatai užbaigtą pavyzdį. O proceso viduryje būna visko, nes tai nėra lengvas darbas – sugebėjimas pasirinkti tinkamą odą, vaizduotėje pamatyti 3D formas, padaryti milimetrų tikslumo brėžinius reikalauja nemažai kantrybės, atidumo detalėms ir net matematikos!
Fotosesijos, ko gero, yra mano antras mėgstamiausias užsiėmimas, ypač kai dirbi su ne tik aukšto lygio profesionalais, bet ir labai linksmais ir kūrybingais žmonėmis. Mūsų paskutinei fotosesijai vadovavo mados fotografė Kristina Bondar, kuri dirba su mados kūrėjais tiek Lietuvoje, tiek ir Anglijoje. Visažistė ir šukuosenų virtuozė Diana Rakickaja, dirbusi daugelyje žinomų TV projektų Lietuvoje, sugebėjo rasti idealų balansą tarp moteriškos elegancijos ir drąsaus modernumo. Modelis Eglė Stadtaitė, iš Zone Models agentūros Londone, dirbusi su tokiais įžymiais vardais kaip Wella, Tigi, Moroccan Oil ir daugeliu kitų, buvo tikras Alexa Jay merginos įsikūnijimas – elegantiška, stilinga, tyliai pasitikinti ir drąsiai flirtuojanti su kamera. Kai dirbi su nuostabia ir linksma komanda, žaisminga energija ir pozityvi nuotaika visada atsispindi ir nuotraukose.
- Ar naujoji Alexa Jay kolekcija pasieks ir Lietuvos parduotuvių vitrinas, kur galima bus jų rasti?
Mūsų dabartinę rankinių liniją galima rasti šiose parduotuvėse: Šip Šop, Moustache Boutique, Boutique 7, Fairy House Boutique, KOKO Boutique. Netrukus atkeliaus ir naujausios rankinės.
- Kokie yra Alexa Jay ateities planai bei siekiai?
Planai keičiasi visada, nes kiekvienas gyvenimo laiptelis išmoko kažko naujo bei padeda suprasti, ką ir kaip toliau reikėtų daryti. Gan ilgai norėjau perkelti produkcijos gamybą iš Londono, svarstėme apie Ispaniją, Portugaliją, Italiją, Turkiją bei kitas potencialias šalis. Tai išties yra didelis žingsnis! Labai norėjau, kad būsimas fabrikėlis būtų nedidukas šeimos verslas, su kuriuo sietų panašios vertybės, kuris žiūrėtų į rankinių gaminimą kaip į meną, o ne kaip į masišką produkciją. Šiais metais pagaliau pavyko aplankyti ne vieną fabrikėlį ir išsirinkti tinkamiausią partnerį, kuris mums padės ir toliau auginti Alexa Jay vardą. Vienas kandidatas išsiskyrė savo nepakartojamu jaukumu! Pasislėpęs gražiame kalnų apsuptame Ubrikės rajone (Urique) Ispanijoje, mūsų naujasis partneris yra nedidukas šeimos verslas, gerbiamas dėl savo aukštos kokybės ir reputacijos (Mulberry yra vieni iš jų klientų!). Jau pradėjome dirbti prie naujosios kolekcijos ir aš labai nekantriai laukiu, kai galėsiu pamatyti pirmuosius pavyzdžius.
Ačiū už pokalbį.
“Alexa Jay” rankines galite apžiūrėti – http://alexajay.com
FB – facebook.com/AlexaJayHandbags
1 Comment
Juste
Nuostabios!!