Mada

Coats!: kelionė per Max Mara mados namų istoriją

By  | 

Šių metų lapkričio 28 diena – tai Max Mara parodos Coats!, dedikuotos daugiau nei šešioms mados namų istorijos dekadoms, debiutas. Paroda pirmuosius lankytojus pasitinka Pietų Korėjos sostinėje Seule, multifunkciniame DDP (Dongadaemun Design Plaza) pastate, kurį suprojektavo žymi architektė Zaha Hadid.

Coats! paroda – tai per daugelį pasaulio didmiesčių nusidriekiantis projektas, kiekvieną kartą pristatomas naujai. 2011-aisiais ji buvo rodoma Maskvoje, 2009 – Pekine, 2007 – Tokijuje, 2006 – Berlyne. Šįkart parodos rengimu rūpinosi Migliore+Servetto studijos architektai, su Max Mara projektais dirbę ne pirmą kartą.

Paroda bus rodoma po monumentaliu kupolu, kurio dizainą įkvėpė utopiška Étienne-Louis Boullée architektūra. Tokio sprendimo tikslas – visiškai naujai pateikti Max Mara mados namų palikimą, lankytojams pristatyti Max Mara stiliaus bei esminio drabužio – palto – esmę. Ekspoziciją sudaro septynių skirtingų temų salės – moderni “wunderkammer” stiliaus erdvių serija, kurioje susijungia drabužis, garsai, maži talismanai ir interaktyvūs sprendimai. Visoje parodoje galima jausti ir Max Mara įkūrėjo Achille’o Maramotti viziją, kuri iki šių dienų skatina paprastus dalykus matyti nepaprastai. Taip gimė ir garsusis Max Mara paltas, iš vyriško garderobo būtinybės netikėtai tapęs klasikine moteriško įvaizdžio dalimi. Ši idėja pakeitė ne tik Max Mara istoriją, bet ir itališkos drabužių pramonės raidą. Ne veltui paroda prasideda nuo meninės instaliacijos apie svajonę sukurti tobulą paltą.

Coats! parodos leitmotyvas – tik Seulo erdvei pritaikyta skaitmeninė menininkės Yiyun Kang instaliacija, kurios kuravimu rūpinosi kitas žymus meno pasaulio vardas Daehyung Lee. Instaliacija lankytojams leis įvairiais sluoksniais tyrinėti kupolo tūrį, susipažinti su drabužio gamybos subtilybėmis bei istoriniais kadrais iš Max Mara archyvo. Tai sukuria įspūdį, jog kelionė per septynias Max Mara sales – tai duoklė visai mados namų istorijai, kupinai emocijų, kultūrinių simbolių, tematinių elementų, muzikos. Salės lankytojams pateiks net ir skirtingus mados scenarijus, besikeičiančią atmosferą, spalvų kodus.

Kiekvienos salės pradžioje lankytojai atras scenos tipo erdvę, kuri sukurs teatrinę temos reprezentaciją – kažką, kas įstrigę tarp realybės ir fantazijos, istorijos ir mitinių pasakojimų apie Max Mara. Parodoje bus pristatomos šios erdvės:

  • Įkūrėjas. Achiolle Maramotti ir jo svajonė apie tobulą paltą (1950-ieji)
  • Kūrybinė studija. Demokratiškasis paltas, dizaineriai bei pop judėjimas (1960-ieji)
  • Colorama. Paltas technicolor palvų paletėje bei eksperimentavimo menas (1970-ieji)
  • Ikona. Palto magija bei itališkos gamybos tradicijos (1980-ieji)
  • Fotosesijos aikštelė. Palto reprezentacija ir kaip sukurti tobulą kadrą (1990-ieji)
  • Max Mara moterys. Palto ir moters visatos kelionė (2000-ieji)
  • Mados pristatymas. Podiumo žavesys bei naujausi mados namų projektai (šis dešimtmetis)

Parodoje bus eksponuojama daugiau nei devyniasdešimt paltų – seniausieji, atrinkti iš mados namų archyvo, siekia šeštąjį XX amžiaus dešimtmetį, o naujausieji – dar neseniai matyti ant podiumo Milano mados savaitės metu. Be abejo, parodoje pasirodo ir ikona tapęs 101801 modelis, pristatomas kaip Max Mara vizitinė kortelė. Pradedant nuo senųjų siuvimo tradicijų ir baigiant modernios mados taisyklėmis, paltai ir jų pokyčiai nupiešia visą skonio, visuomenės ir gyvenimo būdo evoliuciją. Tai – kiekvienam dešimtmečiui būdingi įvykiai, skirtingi Max Mara studijoje dirbusių dizainerių prisilietimai (tarp jų – Anne Marie Beretta, Emmanuelle Khanh, Karl Lagerfeld, Jean-Charles de CastelBajac, Narciso Rodriguez, Giambattista Valli ir Proenza Schouler).

Parodoje bus galima apžiūrėti ir jau istorija tapusius mados leidinius, nepublikuotas medžiagas, reklamines kampanijas, kurias fotografavo legendiniai fotografai (Richard Avedon, Arthur Elgort, Steven Meisel, Sarah Moon, Max Vadukul, Mario Sorrenti, David Sims ir Craig McDean). Taip pat netrūks įžymybių portretų, kasdienių dizaino studijos objektų (siuvimo mašinos, matavimo juostos, žirklės ir daugelis kitų). Bus galima išvysti net meno kūrinių – dialogo tarp žymių menininkų bei Max Mara įkūrėjo (beje, aistringo meno kolekcionieriaus) vaisių. Šiandien ši aistra menui tęsiasi, tik jau Collezione Maramotti formatu.

Daugelis istorinių vertybių – tai Max Mara grupės archyvo perlai, kurie iš naujo konstruoja gerai žinomas istorijas bei atskleidžia Max Mara tradicijas ir meistrystę. Įstabu tai, kad vienas apsilankymas – tai visos produkto evoliucijos apžvalga, dizaino kultūros pamoka, perteikta naudojant istorinį drabužį. Coats! parodo, kaip šeimos verslas, įkurtas mažame Reggio Emilia rajone, išaugo į pasaulinį projektą bei formuoja moterišką garderobą nuo 1951-ųjų iki pat šių dienų.

Leave a Reply

El. pašto adresas nebus skelbiamas.