„Kanų liūtų“ reklamų laureatams užkariaujant kino ekranus, savo prisiminimais iš „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalio dalijasi video marketingo profesionalas Ronaldas Burokas. Jis neseniai publikavo ir video blogą, kuriame leidžia žiūrovams kartu su juo pajusti festivalio atmosferą.
Ronaldas teigia, kad pastaraisiais metais kūrybos pasaulis išgyvena revoliuciją, kuriai pagrindą suteikė dirbtinio intelekto (DI) technologijos. Tai, kas anksčiau buvo pasiekiama tik didelėms profesionalų komandoms su brangia įranga ir specialiomis žiniomis ir gebėjimais, dabar tampa prieinama visiems, turintiems norą kurti. Žinoma, naujovės kelia ne tik nuostabą, bet ir nepasitenkinimą bei naujus iššūkius teisiniam reguliavimui. Čia verta paminėti skaitmeninius aktorių avatarus ir balso tembro klonavimą, kas dar visai neseniai iššaukė šios srities atstovų protestus. Nepaisant to, festivalyje soc. tinklas TikTok pristatė savo skaitmeninių avatarų ir dublerių įrankį „Symphony AI“. Šios ir kitos tendencijos buvo plačiai aptariamos šiemet vykusiame Kanų kūrybiškumo festivalyje, kur DI technologijos ir jų poveikis kūrybos industrijoms sulaukė ypatingo dėmesio.
DI grėsmė ar galimybė?
„Vieni įžvelgia milžiniškas grėsmes, kelia išlikimo klausimus, tačiau aš džiaugiuosi, kad dirbtinis intelektas atveria naujas galimybes kurti vaizdo įrašus, grafinius sprendimus, spec. efektus, užkadrinį balsą ar net muziką be techninių žinių ar brangios programinės įrangos. DI įrankiai leidžia dar greičiau ir efektyviau kurti kokybišką turinį. Jau daugiau nei 6 metus vedu mokymus įvairių organizacijų atstovams ir pasiektais rezultatais įrodau, kad audiovizualinis raštingumas ir kūryba yra prieinami kiekvienam. O dabar su DI įrankiais nereikia net įrodymų, rezultatai ir naujovės vis dar stebina ir mane patį. Na, o kūrybinių industrijų rinkos senbuviams reiks pasukti galvą, kaip kuo greičiau adaptuotis. Atsirandant naujoms technologijoms dalies profesionalų gebėjimai su dideliu pagreičiu praranda vertę,“ – sako Ronaldas Burokas.
„Dirbtinis intelektas yra dar vienas kolektyvinės gerovės šuolis, kaip kad savo laiku tai buvo internetas ar išmanieji įrenginiai. Juk sunku būtų įvardinti sumą, už kurią visiškai atsisakytume interneto ar išmaniųjų įrenginių, nes tai suteikia neišmatuojamą naudą kiekvienam iš mūsų. Technologinis progresas vaizdo kūrimo srityje taip pat prisideda prie bendros kolektyvinės gerovės. Vaizdo kūrimo įrankiai papildyti DI leidžia kurti didesnės pridėtinės vertės darbus ir įtraukia dar daugiau žmonių dalyvauti kūrybiniame procese. Taip daugiau naudos sugrįžta į bendrą ekonomiką ir kultūrą,“ – skeptikams atrėžia Ronaldas Burokas.
Kaip uždirbti iš kūrybos?
„Džinas jau išleistas iš savo lempos, dabar svarbiausia greitai prisitaikyti prie naujų žaidimo taisyklių ir gauti iš to naudą. Niekada anksčiau nebuvo taip paprasta tapti kūrėjų ekonomikos dalimi ir gauti iš to grąžą. Šiandien kiekvienas, turintis telefoną ir interneto ryšį, gali tapti turinio kūrėju, pritraukti auditoriją ir monetizuoti savo kūrybą. TikTok socialinio tinklo dėka net ir elgetavimas tapo skaitmeniniu,“ – juokauja Ronaldas Burokas.
„Kalbant rimtai, greičiausias būdas įdarbinti savo kūrybą – tai išradingai pristatyti savo produktus ar paslaugas soc. tinkluose ir taip padidinti pardavimus. Taip pat soc. tinklų platformos siūlo įvairius būdus užsidirbti iš savo kūrybos – nuo reklamos pajamų iki tiesioginių prenumeratų ar rėmėjų paramos.“ – dalijasi Ronaldas Burokas ir pateikia kelis vertingus DI įrankius, kurie gali kūrybą perkelti į kitą lygį.
Įrankiai labiausiai verti dėmėsio kuriant video turinį. Verta išbandyti, net jeigu nesate susidūrę su video kūrimu:
- Captions – automatiškai padaro transkribciją ir sudeda animuotus subtitrus ant jūsų video. Veikia net ir lietuvių kalba.
- OpusClip – atomizuoja (ilgą video turinį skaido į trumpesnius), balais įvertina kiekvieno atskiro video sėkmės potencialą soc. tinkluose ir subtitruoja. Taip pat veikia lietuvių kalba
- Synthesia – sukuria skaitmeninį žmogaus avatarą, kuris skaito jūsų parašytą tekstą net ir lietuvių kalba.
- Hailuo AI arba KLING AI – generuoja video turinį iš jūsų parašyto teksto arba jūsų pateiktų nuotraukų.
- CapCut – supaprastina ir pagreitina video turinio montavimą.
Ronaldas Burokas, dalindamasis nuotrauka su verslininku Gary Vee, savo „Instagram“ įraše juokavo: „Džiaugiuosi paskutinėmis galimybėmis asmeniškai susitikti su rinkos lyderiais, tokiais kaip Gary Vee. Sklando gandai, kad netolimoje ateityje visą darbą atliks dirbtinis intelektas. Pasiliksiu šią nuotrauką atminimui ir, kai kitą kartą sėdėsiu ir generuosiu savo nuotrauką kartu su įtakingu dirbtinio intelekto avataru, ji primins man senus gerus laikus.“ Kas žino, kada juokai taps realybe.
„Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalio organizatoriai nurodo, kad dirbtinis intelektas jau vaidina didelį vaidmenį kūrybiškume: šiemet jis buvo naudojamas 12% visų pateiktų darbų. Ir teigia: „Nors ir kai kurios inovacijos, kurias matėme festivalyje, buvo pagrįstos dirbtiniu intelektu, jos vis tiek buvo įkvėptos žmonių.“ Tuo tarpu Forbes duomenimis net 72% įmonių jau yra pritaikę dirbtinį intelektą bent vienai verslo funkcijai. Tai įrodo, kad DI ne tik padeda vykdyti kūrybinius procesus, bet ir keičia industrijos veidą. DI tampa neatsiejama kūrybos ir verslo pasaulio dalimi. Verslams jis suteikia galimybę automatizuoti procesus ir gerinti efektyvumą, o kūrėjams – atverti naujus kūrybinius horizontus. Nepaisant sparčios DI plėtros, žmonių kūrybiškumas ir toliau išlieka pagrindiniu inovacijų šaltiniu, derinant technologijas su žmogiškuoju prigimtiniu polėkiu.
Video marketingas | North media